2024 жылғы 8 шілдеде Мемлекет басшысы «ҚР кейбір заңнамалық актілеріне ерекше қорғалатын табиғи аумақтар мен электр энергетикасы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заңға қол қойды.
ҚР ПІБ Парламентаризм институтының Болжамды, әлеуметтік-экономикалық талдау және статистика орталығының басшысы Асқар Бектенов Заңдағы негізгі өзгерістерге түсініктеме берді:
- Бірқатар қазақстандық БАҚ-та осы Заңмен Қазақстандағы ұлттық саябақтарға барғаны үшін төлем алынып тасталғаны туралы қате хабарламалар пайда болды. Алайда, олай емес!
Заң ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды (ЕҚТА) пайдаланғаны үшін ақы алу тәртібін жетілдіруге бағытталған.
Түскен қаражат ұлттық парк аймағының материалдық-техникалық жарақтандыру деңгейін арттыру, инфрақұрылымдық және өзге де жобаларды іске асыру үшін пайдаланылатын болады. Бұл ұлттық парктер әкімшілігінің туризмді және зиярат ету мәдениетін дамытуға дербестігі мен қызығушылығын арттыру үшін жасалады. Елімізде Экология министрлігінің мәліметі бойынша, 14 мемлекеттік ұлттық табиғи парк жұмыс істейді.
Тағы бір маңызды мәселе. Егер бұрын төлем мөлшері барлық ұлттық парктерге келушілер үшін бірдей болса, енді жыл мезгіліне сәйкес белгілі бір ұлттық парктің табиғатына рекреациялық жүктеменің ерекшеліктерін ескере отырып, сараланған төлемді енгізу мүмкін болды.
Зиярат етушілердің әлеуметтік жағдайын ескеру мүмкіндігі де талқылануда. Зейнеткерлерді, мүмкіндігі шектеулі жандардың, еңбек және соғыс ардагерлерін және оларға теңестірілген тұлғаларды жеңілдіктер бойынша төлемнен босату қарастылырмақ.
Халықаралық тәжірибе көрсеткендей, ұлттық саябақтарды дамытуға қаражатты тікелей пайдаланудың бірқатар артықшылықтары бар. Оның ішінде ресурстарды тиімдірек бөлуге, келушілер үшін инфрақұрылым мен қызметтерді жақсартуға мүмкіндік береді. Бұл туризмді дамытуға және мәдени және табиғи мұраны сақтауға, сондай-ақ жұмыс орындарын құру, жылжыту арқылы ұлттық экономикаға үлесті арттыруға оң әсер етеді. жергілікті өнімдер мен қызметтер.
Тарифтерді қалыптастыру ерекше қорғалатын табиғи аумақтарға жетекшілік ететін мемлекеттік органдардың құзырында болғандықтан, олардың бұйрықтары бекітілгенге дейін міндетті қоғамдық талқылаудан өтеді. Ұлттық парк қызметтеріне баға белгілеу мәселелерінде жұртшылықтың пікірі ескерілетін болады.
Жалпы заң жобасы туризм саласын тұрақты дамыту жөніндегі мемлекеттік саясатты іске асыруға, өңірлік және халықаралық деңгейде туристік әлеуетті ілгерілетуге, заңнамадағы олқылықтарды жоюға, ерекше қорғалатын табиғи аумақтарға жетекшілік ететін мемлекеттік органдардың құзыретін айқындауға бағытталған.